Monday, November 9, 2009

Michael Langhi celebrates the tough victory


By Guilherme Cruz
Photo Eduardo Ferreira

The year of 2009 is being perfect for the black belt Michael Langhi. Besides shining on the main competitions of Jiu-Jitsu, the athlete debuted with the right foot on Submission, getting the title of the first Brazilian Without Kimono of CBJJ, that happened last weekend in Rio de Janeiro. “I got very satisfied, because I had never participated of a competition without kimono“, revealed Langhi, on a quick chat that you see below.

What did you think about your participation on Brazilian without kimono?

I got very satisfied, because I had never participated of a competition without kimono. That was the first time, but I was always training, but unfortunally in all the timest hat this competition without kimono happened I was busy with other stuff, as seminaries, like these I made on Europe. I was very happy with my participation, I could put my game and win.

For how long did you train without kimono?

Before I come to Alliance, Cobrinha and I trained once in a while, but just a little. Here in Alliance, every friday the train is without kimono, so I’ve been training without kimono for a couple of years. When I was in Europe, I used to train four, five times without kimono, they like it a lot up there... I’m excited, I love to train without kimono and I’m adapting the Jiu-Jitsu techniques to no kimono.

What are the pans to the end of the year? Will you take some vacations?

No vacations, dude... Actually, I’de like to compete the World’s No-Gi, but I had an injury on my foot one week before the Brazilian, I should have plastered, hold on, but it’s hard, I was crazy to compet and I decided to go, but my foot got worse. I’ll stop this week to take care of the foot, I won’t fight the World’s.





============================

Michael Langhi comemora a vitória na raça

Por Guilherme Cruz
Foto Eduardo Ferreira

O ano de 2009 está sendo perfeito para o faixa-preta Michael Langhi. Além de brilhar nas principais competições do Jiu-Jitsu, o atleta estreou com o pé direito no Submission, faturando o título do primeiro Brasileiro Sem Quimono da CBJJ, que aconteceu no último final de semana no Rio de Janeiro. “Fiquei muito satisfeito, porque eu nunca havia participado de uma competição sem quimono”, revelou Langhi, no rápido bate-papo que você confere abaixo.

O que você achou da sua participação no Brasileiro sem quimono?

Eu fiquei muito satisfeito, porque eu nunca havia participado de uma competição sem quimono. Essa foi a primeira vez, mas eu estive sempre treinando, mas infelizmente em todas as épocas que rolavam as competições sem quimono, eu estava ocupado com outras coisas, como seminários, como esses que eu fiz na Europa, as datas nunca coincidiam. Fiquei muito feliz com minha participação, consegui impor o meu jogo e sair com a vitória.

Há quanto tempo você treina sem quimono?

Antigamente, antes de eu vir para a Alliance, eu e o Cobrinha treinávamos de vez em quando, mas era raro. Já aqui na Alliance, toda sexta o treino é sem quimono, então eu já vinha treinando sem quimono há dois anos. Quando eu estava na Europa, treinava de quatro a cinco vezes sem quimono, o pessoal lá gosta muito... Estou amarradão, adoro treinar sem quimono e estou conseguindo adaptar as técnicas de Jiu-Jitsu para o sem quimono.

Qual são os planos para o final de ano? Vai tirar umas férias?

Sem férias, cara... Na realidade, eu gostaria de competir o Mundial No-Gi, mas eu tive uma fissura no meu pé uma semana antes do Brasileiro... Não era nem para eu ter lutado o Brasileiro, eu devia ter engessado o pé e dado uma segurada, mas é difícil, eu estava louco para competir e decidi ir na raça, mas o pé deu uma piorada. Vou ficar de molho essa semana para cuidar do pé, não vou lutar o Mundial.

Comente essa e outras notícias no Fórum TATAME
http://www.tatame.com.br/2009/11/04/Michael-Langhi-comemora-a-vitoria-na-raca

No comments:

Post a Comment

COMMENT ON THIS AND OTHER NEWS HERE AND IN TATAME FORUMS

ABOUT ME

My photo
Luzern, Zürich, Schweiz, Svizzera, Suíça, Switzerland, Suisse, Catanduva, Brasil, Rio de Janeiro, BJJ MMA SWISS, São Paulo, Switzerland
MMA SWISS ---- This Blogsite is the newest option for news from the world of fighting. This blog content light and unique, written by those who love and understand the sport, the videos on Youtube with NeoFighter TV, and s with exclusive photos from Brazil, Switzerland, Europe and around the world with the best fighters with the best and fights with the biggest events in the world, behind you all the information about what is happening in the world of fights. Brazilian Jiu-Jitsu, Vale-Tudo/MMA, Submission/Grappling, you might like... ---------- Contact: mmaswiss@gmail.com - ------- Esse BlogSite é a mais nova opção de notícias do mundo das luta. Este blog de conteúdo leve e exclusivo, escrito por quem gosta e entende do esporte, os videos no Youtube com a NEOFIGHT TV, e o Flog exclusivo com fotos do Brasil, Suíça, Europa e de todo o mundo com os melhores lutadores, com as melhores lutas e com os maiores eventos do mundo, trás para você todas as informações de tudo que aconteçe dentro do mundo das lutas. Brazilian Jiu-Jitsu, Vale-Tudo/MMA, Submission/Grappling, você encontra aqui.... -------- Contatos : fabadyboy@gmail.com http://www.MMASWISS.WORDPRESS.com

BRAZILIAN JIU-JITSU TRIBUTE - MMA SWISS TV

PHOTO GALLERIES: SWISS AND EUROPE

UFC Countdown Clock: NEXT EVENT

MMA SWISS TEAM